Thursday, January 21, 2010

Buah cempedak di luar pagar

Buah cempedak di luar pagar
Ambil galah tolong jolokkan
Saya budak baru belajar
Kalau salah tolong tunjukkan


Pantun ni memang akan sentiasa melekat di hati sesiapa pun ... okay ... lupakan soal pantun nih ...


Berkaitan dgn cempedak jugak ... last week kat umah emak ade la tah sape bawak cempedak 2 biji ... emak pun kopek ler ingat nak goreng esok pagi ... bila tengok nenek kopek buah cempedak, semua dtg dapur nak join ...




tu dia isi cempedak




Yg ni pantang jumpa ... semua nyer dia sapu ...

Saya ade kenangan makan cempedak ni ... sampai sekarang saya agak fobia nak makan ... tekak saya geli bila makan cempedak, cempedak kan cam licin sikit ... masa kecik2 umur 8 tahun saya makan cempedak, cempedak tersangkut kat tekak cam tercekik ... pastu cam nak muntah kalau makan begitu ajer ... kalo goreng tak per ... jadi kalo makan cempedak tu hati2 yer .... jangan sampai tercekik ...



2 comments:

  1. salam akak, salam perkenalan dari kyan

    ReplyDelete
  2. Salam Kyan ... tima kasih jenguk ke sini ...

    ReplyDelete