Monday, April 12, 2010

Perpustakaan Negara

Dari zaman remaja aku mmg suka membaca, dari sekolah rendah aku selalu baca komik2, antara komik yg aku baca masa tu ... Bujal, Bambino, komik misteri, seram ... sume aku baca ... skang ni dah tak dek dah Bujal, Bambino tuh ... masa sekolah menengah beralih lak ke Novel ... masa sekolah menengah aku suka baca Kisah Seribu Satu Malam, dari buku 1 hingga yg tah keberapa .. aku pun tak ingat dah ... Famous five aku suka gak baca, kira faveret gak la ... suka kisah dorang yg pegi mengembara tu ...



Perpustakaan Negara ataupun PNM yg terletak di Jln Tun Razak ... yg tak sedapnyer, jln nak naik keatas tu di halang oleh kenderaan yg di parkir kat situ ...

ni kat tkt atas ... sebenarnyer tak leh amik gambar ... tapi terhambik ... kui.. kui.. kui..

asben selalu tanya ... apa faedah baca novel ... kalo buku motivasi atau buku agama elok gak ... aku bukan tak baca buku2 tu, baca ... tp tarikan novel tu cam besi berani, melekat ... nak release tension .... stress or whatever ... kalo citer sedih .... kang kuar la air mate ... cuci mate namanyer ... hehehe ... anda bagaimana ... ade baca2 ... baca dpt rehatkan minda dan menambah pengetahuan .. sebenarnyer tak kira apa yg kita baca betul tak, jgn yg kuning udah ler ... sendri maw ingat ....






No comments:

Post a Comment